Uwaga-nie stosować Nurofenu podczas ospy wietrznej, tragedia na wyspach

Wielka Brytania

Tragedia

Apel matki, której syn dostał poważnego zatrucia krwi, abynie stosować Nurofenu podczas ospy wietrznej

Przerażona matka zaapelowała, aby podnieść świadomość na temat tego, co grozi dzieciom z ospą wietrzną, które przyjmą popularny lek pod nazwą Nurofen.

Jej syn, Lewis nabawił się bowiem poważnego zakażenia krwi, które zagrażało jego życiu.

Matka chłopca – Hayley Lyons, opublikowała na Facebooku szokujące zdjęcia syna, na których widać ciężką wysypkę i pęcherze po tym, jak się rozwinęła u niego posocznica.

Lewis zachorował na potencjalnie śmiertelną chorobę, po tym jak podano mu Nurofen przeznaczony dla dzieci w celu obniżenia wysokiej temperatury, która się utrzymywała u niego ze względu na ospę wietrzną.

Posocznica stanowi śmiertelną odmianę zatrucia krwi i może prowadzić do niewydolności wielonarządowej, a nawet zgonu.

Jak przyznaje matka Lewisa, czterech różnych lekarzy zaleciło podanie chłopcu tego leku.

Jednakże Nurofen zawiera ibuprofen, który może powodować poważne reakcje skórne podczas ospy wietrznej.

Niemniej, na butelce, opakowaniu oraz załączonej ulotce brak jest jakiegokolwiek ostrzeżenia o zagrożeniach związanych z zażyciem Nurofenu podczas ospy wietrznej.

Niepokojący jest również fakt, iż na stronie internetowej Nurofenu, gdzie jest specjalna wyszukiwarka haseł, po wpisaniu “chickenpox” lub “chicken pox”, a więc „ospa” czy „ospa wietrzna”, nie ma żadnych informacji na ten temat.

Jedynie na stronie internetowej brytyjskiej publicznej służby zdrowia (NHS) znajduje się następująca informacja:

„Paracetamol jest preferowanym środkiem przeciwbólowym w leczeniu objawów związanych z ospą wietrzną. Jest tak ze względu na bardo małe ryzyko niesteroidowych leków przeciwzapalnych, takich jak ibuprofen, które mogą powodować niepożądane reakcje skórne podczas ospy wietrznej.

Z kolei rzecznik Neurofenu powiedział:

„Jest nam bardzo przykro z powodu sytuacji Lewisa. Zdrowie naszych klientów traktujemy bardzo poważnie, dlatego weźmiemy pod uwagę przypadek chłopca”.

nue

Chłopiec został obecnie z bliznami na klatce piersiowej, ramionach oraz nogach po tym strasznym wydarzeniu.

Post na facebooku, jaki umieściła jego matka, został udostępniony aż ponad 360,000 razy, co oznacza, iż rodzice chwalą i doceniają kobietę za podnoszenie świadomości.

Barbara Klaudia Sitko

photo/express

8 kwietnia 2016

37 komentarzy
  1. Ja dostałam w aptece Nurofen w czopkach na ból nieokreślonego pochodzenia dla mojego 7 miesięcznego dziecka. Potem miał straszne odparzenia na pupce. Ponieważ nie byłam pewna czy to do tego, a ból się znów powtórzył, znów użyłam czopka Nurofen, i odparzenie się powtórzyło. Świństwo samo ten Nurofen… :/

    • To nie wina samego nurofenu. Tylko czopka. Czopki wykonane są głownie z gliceryny, która zbiera wodę ze sciany jelita grubego. Której tam jest niewiele. Z tego występuje odpażenie. Zaleca się kazdy czopek zwilżyć, zeby niedoszło własnie do takich reakcji. Pozdrawiam

  2. A co jeśli dziecko nie reaguje nijak ma paracetamol? Nie szkodzi ale i nie pomaga. Pompuje jak wodę. Mamie zresztą też paracetamol nigdy nie pomógł. Co robić wówczas? Nie zbijać gorączki? A co z dziećmi z padaczką, gdy podwyższona temperatura ciała prowokuje napady, a co za tym idzie – niedotlenienie mózgu i inne powikłania?! Jest ktoś mądry w tym temacie?!

  3. mój syn też w tej chwili prze chodzi ospę i nasza pani dr od razmu powiedział tylko nie ibuprofen ma być paracetamol…

    • Mozna tez zachorowac mimo szczepionki. znam kilka takich przypadkow. Ja nie dalam rady zaszczepic. syn w wieku 2.5 roku zachorowal z powiklaniami w postaci zapalenia tkanki lacznej. 3 tyg w szpitalu. nurofen tez stosowalam

  4. O szkodliwym działaniu wielu leków i zawartych w nich substancji chemicznych często dowiadujemy się dopiero po wielu latach od ich wprowadzenia do sprzedaży. Dlatego ja przede wszystkim stawiam na profilaktykę i naturę, a nie chemię. Dzięki temu jestem np. w stanie w 3-4 dni zlikwidować gorączkę 39 C bez stosowania jakichkolwiek leków i oczywiście bez żadnych skutków ubocznych 🙂

    • Poczytaj może o szkodliwym działaniu takiej temperatury. Jakie zmiany zachodzą u osoby dorosłej. Przy 40 przez pare dni z mozgu galareta. Niepotrzebne palenie narządow

  5. Kobiety , Matki. A może zacznijcie stosować naturalne środki bez skutków ubocznych. Kwiat lipy zaparzony jest cudownym środkiem na temperaturę. Owoc czarnego bzu również. Kochane mamy zróbcie własnej roboty sok malinowy dla swojego ukochanego dziecka. Niech pije zimą. Przy gorączce działa napotnie ale dzieciaczki mogą go pić całą zimę. Jest wiele sposobów aby uniknąć farmakologi . Żaden lekarz nie przepisie ziółek bo mu za to nie płacą

    • Przy temperaturze u małego dziecka zachodzą duże zmiany w organizmie. Stosowanie lipy przy gorączce to czysta głupota. Dziecko się niepotrzebnie męczy. Paracetamol jest skuteczny do temperatury 39, natomiast powyżej 39 zaczyną sie problem powinno się stosować metamizol sodowy w czopkach czyli pyralginę. Niestety wycofaną. A lekarze zapominają ze można ja zrobic w aptecę przez co mozną uniknąć czestego podawania paracetamolu na zmianę z ibuprofenem.

  6. Lekarz rodzinny, do którego stawiłam się z córką w czasie ospy od początku mówił, że nie wolno podawać jej Nurofenu, a prędzej Paracetamol przy gorączkowaniu. Mówił również, że rany przez Nurofen robią się bardziej ropne, po prostu składnik nie wspomaga wyleczeniu lecz pogorszeniu się krostek. Bardzo mu dziękuję. Moja córka ma gładką bez blizn skórę, a ma 3 lata.

  7. U nas w Austrii to lek o nazwie nureflex.
    Naturalnie po każdym leku może wystąpić działanie niepożądane….
    Sama się dowiedzialam o tym jak zastosowałam po raz któryś z kolei Aspirynę – dopiero w wieku 28 lat , a zawsze ją stosowałam ( i pobycie w szpitalu – a wysypka dokładnie taka sama !) że jestem uczulona na Amoxcyciliany….
    Po krótkim czasie doszedł ibuprofen i u nas parkemed…
    Synek w wieku 2 lat przechodził zapalenie płuc …okazało się ze jest uczulony na Ampiciline.
    Więc nie ma znaczenia. …

  8. U mnie 4 latek właśnie na końcówce ospy a 6 latek zaczął ospę dziś. Nasza p. Doktor zaznaczyła że przy gorączce w trakcie ospy tylko paracetamol ponieważ ibuprofen nasila wysyp. Więc co lekarz to inna szkoła.

  9. A ja mam 3 synów(6,4,2 lata) ,wszyscy mieli naraz ospe i podawałam im nurofen na zmiane z paracetamolem na zbicie gorączki i nic sie żadnemu nie stało!! może to skutki indywidualnej reakcji organizmu na lekarstwo. Nie szukajmy wszedzie sensacji !!!

    • Droga Pani tu nie chodzi o żadna sensacje tylko o dobro dzieci, aby uświadomić rodziców jakie są skutki błędu lekarzy kiedy mówią żeby dawać nurofen przy ospie,lub tez niewiedzy rodzica,. Biedny chłopiec

  10. Nurofen to swinstwo nie poleca sie go o czym wiedza wtajemniczeni ponieważ powoduje wrzody!!Najbezpieczniejszy jest nasz polski lek ibum!!!Lekarze zalecaja wiadomo kassa kasa kasa….

  11. Kiedy mój synek przechodził ospę miał bardzo wysoką gorączkę. Podałam Mu kilka razy nurofen , żeby ją zbić. Nie wiedziałam, że nie wolno. Na drugi dzień na całym ciele miał plamy. Mnóstwo drobnych plamek. Zorientowałam się, że to nie jest wysypka powodowana ospą tylko coś innego. Poszłam od razu do lekarki. Powiedziała, że to małopłytkowość. Oczywiście nie wiedziałam co to takiego i skąd się wzięło. W internecie pisali o tym okropne rzeczy. Wystraszyłam się, zrobiłam synowi wszystkie badania. Na szczęście wyniki były dobre. Teraz już wiem, że ta małopłytkowość musiała być spowodowana podaniem nurofenu przy ospie. Szkoda, że lekarze o tym nie mówią… Na szczęście wszystko zniknęło i o dziwo krostek charakterystycznych przy ospie nie było wiele, więc i blizn nie ma. Ależ mieliśmy szczęście.

  12. Ja podawałam mojemu synkowi nurofen na przemian z calpol plus po chorobie ze dwa tygodnie pobolewały go nóżki w łydkach i w udach .Zdarzyło się to trzykrotnie .Nasza pani pediatra powiedziała, że to od nurofenu już miała taki przypadek po za nami .Już nie podaję nurofenu w razie gorączki i bóle nóg się skończyły .

  13. Pediatra mojego syna wrecz zastrzegala nas zeby przy ospie przeciwgoraczkowego nie podawac nic innego tylko paracetamol a inne leki konsultowac z lekarzem gdyz moga wystapic bardzo grozne skutki uboczne…

  14. Mój młody przechodzi właśnie ospe i nasza wybitna i wszystko wiedzaca pani doktor nie widziała przeciwwskazań w podawaniu ibuprofenu – na szczęście mieliśmy świadomość że nie wolno tego podawać.

  15. W Polsce tez lekarz zalecil mojemu synowi nurofen na ospe. dziecko mialo bardzo duzo pechezy porownowujac do zdjec. ciezko bylo kilka dni z wysoka goraczka. blizny zostaly do teraz mimo ze sie wogole nie drapal ale pecheze tak wyzarly skore. widac to wina nurofenu i braku wiedzy leakrzy!

    • To ciekawe. Bo u nas na śląsku lekarze zabraniaja i pouczaja pacjentow aby nie stosowali ibuprofenów. Czesto tez w aptece pacjentą zwracam uwagę gdy widze, że bierze leki strikte na ospę i chce sięgnać po nurofen bądź ibum.

  16. W Polsce używamy tego leku i nikomu nic się nie dzieje.Moze dziecko jest porostu uczulenie.

    • Jestem matką dwójki dzieci syn 4 latka córka roczek … Syn zaraził się ospą w przedszkolu gdy już wyzdrowiał chyciła mała w piątek miała 3 kropki (byłam z nią u lekarza) nie miała jeszcze gorączki ale nic nam nie powiedziała co podać w razie w…. a w sobotę i niedzielę gorączka 39 stopni gdzie zbijałam ją nurofenem była cała wykropkowana nawet w buzi nie chciała jeść ani pić w poniedziałek z rana pojechałam znów do lekarza gdzie skierowała nas do szpitala bo że w domu sobie z tym nie poradzimy i faktycznie tak by było!!!! Leżałyśmy w szpitalu w Krakowie bo tylko tam w naszym rejonie była zakażeniówka dopiero po dwóch dniach brania kroplówek i innych leków odzyskała „normalność” … Nawet najgorszemu wrogowi nie życzę takiej „przygody” uważajcie kochani z tym nie ma żartów……

Komentowanie jest wyłączone.